Regulamin sklepu internetowego ASNATURY.PL
Regulamin sklepu internetowego na platformie https://asnatury.pl/ prowadzonego przez firmę ASNATURY.PL Sp. z o.o., adres: ul. Partyzancka 23, 21-007 Mełgiew, gmina Mełgiew, powiat świdnicki, woj. lubelskie, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001117480, NIP: 7123479073, REGON: 529262058.
- Administrator Serwisu – należy przez to rozumieć podmiot zarządzający i odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie Serwisu, w tym za jego utrzymanie, bezpieczeństwo oraz wprowadzanie wszelkich niezbędnych aktualizacji i zmian,
- Dane Osobowe– należy przez to rozumieć podane dobrowolnie, konkretnie świadomie i jednoznacznie przez Zamawiającego wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, przetwarzane przez Serwis w celu określonym w Regulaminie,
- Koszyk – należy przez to rozumieć element oprogramowania Sklepu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Zamawiającego Produkty do zakupu,
- Newsletter– należy przez to rozumieć nieodpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy, polegającą na przesyłaniu zamówionych wcześniej wiadomości, zawierających informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie Internetowym, na rzecz Zamawiającego, który wyraził na to zgodę,
- Oferta – należy przez to rozumieć propozycję zawarcia Umowy Produktów na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Produktu, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu,
- Produkty – Towary lub Usługi oferowane przez Sprzedającego w Sklepie internetowym,
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta– należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin Sklepu,
- RODO – należy przez to rozumieć Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- Serwis– należy przez to rozumieć portal internetowy działający pod adresem internetowym asnatury.pl prowadzony przez Sklep internetowy, zajmujący się sprzedażą, za pośrednictwem którego Zamawiający może w szczególności składać Zamówienia,
- Sprzedający (Sklep internetowy) – należy przez to rozumieć podmiot prowadzący działalność gospodarczą tj. PL SP. Z O. O., adres: ul. Partyzancka 23, 21-007 Mełgiew, gmina Mełgiew, powiat świdnicki, woj. lubelskie, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001117480, NIP: 7123479073, REGON: 529262058, będący właścicielem Serwisu, oferujący Produkty na sprzedaż, będący stroną Umowy zawieranej z Zamawiającym zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym Regulaminie,
- Towary – należy przez to rozumieć przedmiot oferowany do sprzedaży w Sklepie Internetowym, będący rzeczą ruchomą, którą Zamawiający może nabyć zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym Regulaminie,
- Umowa – należy przez to rozumieć umowę sprzedaży na odległość, zawartą pomiędzy Sprzedającym a Zamawiającym w Sklepie internetowym, z wykorzystaniem Serwisu,
- Usługi – należy przez to rozumieć usługi świadczone droga elektroniczną w tym usługi cyfrowe lub usługi dostępne w Sklepie niebędące usługą cyfrową, które mogą być przedmiotem Zamówienia i Umowy, w tym w szczególności konsultacja, zabieg, szkolenie, warsztat,
- Zamawiający – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, zdolną do dokonywania czynności prawnych, która zamawia i nabywa Produkty w Sklepie, na warunkach określonych w Regulaminie, a także korzysta z usług Serwisu, w tym Newsletter,
- Zamówienie – należy przez to rozumieć oświadczenie woli Zamawiającego składane za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów, które Zamawiający zamierza nabyć, a także inne dane niezbędne do prawidłowej realizacji Zamówienia, w tym formę dostawy i płatności.
§ 2
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego asnatury.pl, zwany dalej „Regulaminem” określa warunki korzystania z Serwisu, składania zamówień na Produkty dostępne w sklepie, dostarczania zamówionych Produktów Zamawiającemu, uiszczaniu przez Zamawiającego ceny sprzedaży Produktów, uprawnienia Zamawiającego do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu z infrastrukturą techniczną Zamawiają
- W ramach Serwisu Zamawiający nieodpłatnie świadczy Usługi Elektroniczne związane z korzystaniem z Serwisu i ze Sklepu, w tym:
- umożliwia złożenie Zamówienia i zawarcia Umowy, w tym poprzez Konto Zamawiającego,
- umożliwia założenie i utrzymywanie Konta Zamawiającego,
- udostępnia Metody płatności,
- udostępnia darmowe Usługi cyfrowe (w tym Newsletter),
- umożliwia kontakt przez Formularz kontaktowy,
- dostarcza inne funkcjonalności umożliwiające korzystanie z Serwisu i Sklepu.
- Zamawiający nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi zasady świadczenia Usług Elektronicznych (niniejszy Regulamin) przed zawarciem Umowy o świadczenie Usług Elektronicznych.
- Zamawiający mogą uzyskać dostęp do niniejszego regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego na stronie głównej Serwisu pod adresem https://asnatury.pl/regulamin-sklepu/.
- Prawidłowe funkcjonowanie Serwisu wymaga stosowania okresowych przerw technicznych pozwalających na przeprowadzenie prac konserwacyjnych oraz wprowadzanie zmian i udoskonaleń systemu informatycznego.
- Minimalne warunki techniczne, w celu korzystania z Serwisu, w tym Usług elektronicznych jakie Zamawiający powinien spełnić:
- posiadać dostęp do komputera lub innego urządzenia mobilnego (telefon, tablet),
- korzystać z urządzeń podłączonych do sieci Internet,
- korzystać z którejkolwiek z dostępnych przeglądarek internetowych w zaktualizowanej wersji, umożliwiającej przeglądanie stron internetowych,
- korzystać z adresu elektronicznego – adresu e-mail.
- Minimalne wymagania techniczne systemu komputerowego, z którego Zamawiający chce korzystać, w celu korzystania z Serwisu:
- Klawiatura lub inne rozwiązanie umożliwiające pisanie.
- Procesor 1000 MHz,
- Pamięć RAM: 512 MB,
- Dostęp do Internetu, którego minimalna przepustowość powinna wynosić 1 Mb,
- Przeglądarka: wspierająca HTML5, CSS3 i JavaScript, z włączona obsługą Cookie, jak i za pomocą urządzeń mobilnych wyposażonych w przeglądarkę internetową.
- Administrator Serwisu dołoży wszelkich starań, aby transmisja danych za pomocą Internetu w ramach korzystania z Usług była bezpieczna tzn. aby przesyłane informacje zostały przesłane z zachowaniem poufności, całości i kompletności przesyłanych danych.
- Administrator Serwisu oświadcza, iż niezależnie od podjętych przez niego działań mających na celu zabezpieczenie Serwisu, ze względu na publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną Zamawiający powinni liczyć się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania ich danych przez osoby nieuprawnione. Dlatego Zamawiający powinni również w celu podwyższenia bezpieczeństwa swojego sprzętu oraz danych stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia poprzez stosowanie programów antywirusowych i chroniących tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Wszelkie nadzwyczajne oznaki funkcjonowania Serwisu, w szczególności inny wygląd Serwisu, niespotykane dotychczas komunikaty, obrazy i inne, bez uprzedniej informacji wystosowanej przez Administratora Serwisu do Zamawiających dotyczącej możliwości wystąpienia takich zdarzeń, mogą oznaczać próbę bezprawnego przejęcia Loginu i Hasła lub innego bezprawnego działania podmiotów trzecich. W takich okolicznościach Administrator Serwisu zaleca niezwłoczne przerwanie korzystania z Serwisu.
- Administrator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne, bądź ograniczenia techniczne w sprzęcie komputerowym lub łączu internetowym, z którego korzysta Zamawiający, a które uniemożliwiają Zamawiającemu korzystanie z Serwisu.
§ 3
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest obowią Zamawiający może złożyć zamówienie po dokonaniu rejestracji w Sklepie internetowym.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego na stronie Sklepu internetowego, i kliknięciu pola ,,Załóż konto’’.
- W celu dokonania rejestracji niezbędne jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego treści oraz wyrażenie niezbędnych zgód.
- W formularzu rejestracyjnym Zamawiający podaje dane takie jak adres e-mail oraz hasło.
- Założenie konta następuje z chwilą potwierdzenia linku aktywacyjnego przez Zamawiającego wysłanego przez Sprzedającego na adres e-mail podany przez Zamawiającego w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Zamawiający ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedającego, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@asnatury.pl.
- Sprzedający może pozbawić Zamawiającego prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Zamawiającego Regulaminu, a w szczególności, gdy Zamawiający:
- podał w profilu na koncie w Serwisie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Serwisu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Zamawiających,
- dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedającego za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedają
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania z Serwisu, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedają
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Serwisu usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Zamawiający zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Zamawiających oraz dla Sprzedającego,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
§ 4
INFORMACJE O PRODUKTACH
- Informacje o Produktach dostępnych w asortymencie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaż Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
§ 5
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia są przyjmowane przez 24 godziny na dobę, za pośrednictwem strony internetowej.
- Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 16:00 oraz soboty, niedziele i święta, będą rozpatrywane pierwszego dnia roboczego następującego po złożeniu Zamówienia
- Każde złożone Zamówienie otrzymuje swój numer, który Zamawiający jest obowiązany podać przy każdym kontakcie ze Sklepem internetowym. W przeciwnym wypadku korespondencja Zamawiającego ze Sklepem internetowym może być utrudniona (czas odpowiedzi może ulec wydłużeniu).
- Sklep internetowy zastrzega, iż zdjęcia oferowanych Produktów, znajdujące się na stronach internetowych Sklepu internetowego, są jedynie zdjęciami przykładowymi i Produkt może nieznacznie odbiegać w zakresie barwy od Produktów przedstawionych na zdjęciach, za co Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialnoś Różnica taka wynika głównie z różnych kalibracji monitorów komputerowych.
- W celu złożenia zamówienia należy wejść na stronę internetową https://asnatury.pl/ i dokonać wyboru Produktu podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Zamawiającemu komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych Produktów przez Zamawiającego jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Zamawiający ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Produktu. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Zamawiającemu komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Zamawiającego korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać in. opis wybranych Produktów, łącznej ceny oraz wszystkich innych dodatkowych kosztów.
- W celu wys „Kupuję i płacę”.
- Wciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” stanowi wysłanie przez Zamawiającego Zamówienia i jednocześnie stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy, zgodnie z treścią Regulaminu
- Poprzez wciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” Zamawiający potwierdza:
- zapoznanie się z Regulaminem oraz akceptację jego postanowień,
- zapoznanie się z zasadami przetwarzania danych osobowych tj. Polityką prywatności oraz akceptację jej postanowień,
- złożenie Zamówienia z obowiązkiem zapłaty i wolę złożenia oferty zawarcia Umowy ze Sprzedającym w zakresie objętym Zamówieniem,
- poprawność danych zawartych w Zamówieniu,
- oświadczenie o zgodzie na dostarczenie Usług cyfrowych bądź zrealizowanie Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od
Umowy na odległość, skutkujące utratą prawa do odstąpienia od Umowy, o ile został zaznaczony odpowiedni checkbox podczas składania Zamówienia, - zgodę na otrzymanie:
- potwierdzenia złożenia Zamówienia,
- potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji bądź jego anulowania,
- potwierdzenia zawarcia Umowy,
- potwierdzenia złożenia oświadczenia o zgodzie na dostarczenie Usług cyfrowych bądź zrealizowanie Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy na odległość, skutkujące utratą prawa do odstąpienia od Umowy, o ile został zaznaczony odpowiedni checkbox podczas składania Zamówienia,
- faktury za Zamówienie, w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany w Zamówieniu.
- Po wcisnięciu przycisku „Kupuję i płacę”:
- w przypadku wyboru tradycyjnego przelewu bankowego – Zamawiający zostanie przeniesiony na stronę Sklepu internetowego z potwierdzeniem złożenia Zamówienia i szczegółami Zamówienia, w tym danymi do przelewu bankowego
- w pozostałych przypadkach – Zamawiający zostanie przeniesiony na stronę operatora Metody płatności, wybranej przez Zamawiającego podczas składania Zamówienia, celem dokonania płatności za Zamówienie. Po dokonaniu płatności, Zamawiający zostanie przeniesiony na stronę Sklepu internetowego z potwierdzeniem złożenia Zamówienia i szczegółami Zamówienia
- Podstawą do realizacji Zamówienia złożonego przez Zamawiającego jest prawidłowe wypełnienie formularzy widocznych podczas składania Zamówienia oraz dokonanie płatności za Zamówienie.
- Tylko i wyłącznie skuteczne dokonanie płatności za zamówienie stanowi zawarcie Umowy pomiędzy Sprzedającym, a Zamawiającym
§ 6
CENY I FORMY PŁATNOŚCI
- Ceny Produktów podane na stronie internetowej są cenami brutto i zawierają należny podatek VAT.
- Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy, które to opisane są w §7 niniejszego Regulaminu.
- Zamawiający ma możliwość zapłaty za Zamówienie przy użyciu różnych metod płatności udostępnionych w Koszyku.
- Zamawiający dokonując płatności przelewem powinien w tytule przelewu wpisać numer zamówienia. Płatności przelewem bankowym należy dokonać na konto bankowe Sprzedającego prowadzone w BNP Paribas SA pod numerem 70 1600 1446 1718 3213 1000 0001. Płatność uważa się za dokonaną w chwili uznania konta Sprzedającego.
- Zmawiający otrzyma fakturę elektroniczną, chyba że zażąda faktury w formie papierowej to zostanie doręczona wraz z Zamówieniem.
§ 7
REALIZAJCA ZAMÓWIENIA TOWARÓW
- Realizacja Zamówień Towarów odbywa się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, krajach Unii Europejskiej oraz pozostałych krajach.
- Sklep internetowy, po otrzymaniu 100% należności za zakupione Towary i pod warunkiem dostępności Towarów, w ciągu 5 dni roboczych przystępuje do realizacji Zamówienia. Na podany adres e-mail zostanie wysłane przez Sprzedającego potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- Zapłata za Zamówienie jest zawsze sumą kwoty za zakupione Towary i kosztem wysył
- Koszt wysyłki zostanie wskazany w czasie składania Zamówienia. Koszty wysyłki ponosi Zamawiający.
- przypadku wystąpienia braku zamówionego Towaru albo gdy zamówiony Towar jest chwilowo niedostępny, Sprzedający poinformuje Zamawiającego o tym fakcie na wskazany przez niego adres e-mail. W sytuacji, gdy Zamawiający nie wyrazi zgody na realizację Zamówienia w innej formie (w szczególności na zamianę Towaru na podobny o zbliżonych właściwościach i cenie), Zamówienie zostanie anulowane lub jeśli Zamawiający wyrazi na to zgodę, pomniejszone o brakujący Towar.
- W sytuacji, gdy Zamawiający wybierze alternatywny Towar zaproponowany przez Sprzedającego Umowa zostaje zawarta w chwilą otrzymania przez Zamawiającego wiadomości e-mail o przyjęciu zmienionego Zamówienia do realizacji.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Zamawiającemu dokonaniu zakupu Towaru następuje poprzez przesłanie Zamawiającemu na podany adres e-mail szczegółów Zamówienia oraz faktury.
- Zamówione Towary dostarczane będą w formie wybranej przez Zamawiającego. Wybór sposobu dostarczenia przesyłki dokonywany jest przez Zamawiającego podczas składania Zamówienia.
- Zamawiający może wybrać następujące sposoby odbioru zamówionych Towarów:
- przesyłka kurierska,
- paczkomat.
- Czas dostawy przesyłki nie wlicza się w czas realizacji Zamówienia.
- Sklep internetowy nie wysyła przesyłek za pobraniem.
- Towary wysyłane są od poniedziałku do piątku
- Towary są zawsze starannie zapakowane.
§ 8
REALIZAJCA ZAMÓWIENIA USŁUG
- Realizacja Zamówień Usług odbywa się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, krajach Unii Europejskiej oraz pozostałych krajach.
- Sklep internetowy, po otrzymaniu 100% należności za zakupione Usługi, w ciągu 5 dni roboczych przystępuje do realizacji Zamówienia. Na podany adres e-mail zostanie wysłane przez Sprzedającego potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji wraz z linkiem do kalendarza, w którym w terminie 7 dni od dnia dokonania zakupu powinien dokonać rezerwacji terminu Usługi, spośród dostępnych tam terminów dostępnych pod linkiem [].
- W przypadku, gdy Zamawiający nie dokona samodzielnej rezerwacji terminu w ciągu 7 dni, Sprzedający samodzielnie dokona wyboru terminu, a następnie poinformuje Zamawiającego za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Po rezerwacji terminu Zamawiający otrzymuje wiadomość e-mail z linkiem za pośrednictwem, którego prowadzona będzie Usługa.
- Usługi realizowane są przez specjalistów i będą prowadzone z wykorzystaniem narzędzia Microsoft Teams lub innego narzędzia o podobnych właściwościach umożliwiających realizację Usługi.
- Późniejsza zmiana wybranego przez Zamawiającego terminu Usługi jest możliwa tylko raz i wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i tylko jeśli Zamawiający powiadomił Sprzedającego, co najmniej 24 godziny przez ustalonym t
- Zamawiającemu nie przysługuje zwrot ceny za Usługę, w przypadku, gdy Zamawiający nie powiadomił Zamawiającego, zgodnie z punktem powyżej, o zmianie terminu lub nie skorzystał z Usługi w ustalonym terminie.
- W przypadku, gdy nie zbierze się minimalna liczba uczestników na warsztaty, zgodnie z informacją wskazaną na karcie Usługi, Sprzedający może zrezygnować z realizacji warsztatu. O zaistniałej sytuacji Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego, a zwrot ceny za Usługę zostanie zwrócony przez Sprzedającego w terminie 14 dni.
§ 9
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zamawiający, który jest Konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 kodeks cywilny oraz Zamawiający, który jest Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma prawo odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny, składając Sprzedającemu stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania Zamówienia.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, którego wzór jest dostępny na stronie Serwisu, z zastrzeżeniem ust. 1.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Zamawiającemu w odniesieniu do Umów, w której przedmiotem świadczenia jest:
- rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Korzystanie z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, o którym mowa powyżej, nie jest to obowią
- Zamawiający zobowiązany jest poinformować o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego za pośrednictwem poczty lub poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@asnatury.pl.
- Termin do odstąpienia od Umowy, jest zachowany w sytuacji, gdy Zamawiający wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego, Sprzedający w terminie nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Zamawiającego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, dokona zwrotu pieniędzy Zamawiającemu. Sprzedający dokona zwrotu w taki sam sposób, w jaki Zamawiający dokonał płatności.
- Zamawiający korzystający z prawa odstąpienia od Umowy, ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Zamawiający jest zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. O sposobie zwrotu Produktu decyduje Zamawiający, przy czym Zamawiający powinien zabezpieczyć Produkt przed uszkodzeniem w transporcie co najmniej w takim samym stopniu, w jakim został mu dostarczony pierwotnie przez Sprzedawcę. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Zamawiającemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, w tym kosztów wysyłki.
- Zamawiający ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. W sytuacji nadmiernego zużycia rzeczy Sprzedający potrąci odpowiednią kwotę Zamawiającemu, stanowiącą różnicę pomiędzy wartością nowej rzeczy a rzeczy zwróconej.
- Zamawiający może rozwiązać umowę o świadczenie określonych Usług Elektronicznych w każdym czasie bez podania przyczyny i bez wpływu na inne Umowy zawarte ze Sprzedającym.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o świadczenie określonych Usług Elektronicznych równoznaczne jest z żądaniem jej natychmiastowego rozwiązania.
- Zawarcie i rozwiązanie Umowy o świadczenie Usług Elektronicznych jest bezpłatne i możliwe w każdym momencie.
- Zamawiający może dokonać zwrotu korzystając z przygotowanego formularza pod adresem https:/asnatury.pl/zwrot po zapoznaniu się z Polityką zwrotów
§ 10
WARUNKI REKLAMACJI PRODUKTÓW
- Każdemu Zamawiającemu przysługuje prawo do reklamacji zakupionych Produktów w przypadku wystąpienia wady.
- Reklamację należy zgłosić w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady Produktu.
- Reklamacje należy kierować:
- listownie na adres: ASNATURY.PL SP. Z O.O. (REKLAMACJE), adres: ul. Partyzancka 23, 21-007 Mełgiew,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@asnatury.pl.
- Podczas składania reklamacji Produktu Zamawiający zobowiązany jest podać:
- numer Zamówienia,
- opis wady,
- wysłać zamówiony Produktu na adres Sprzedającego.
- Zamawiający jest zobowiązany zabezpieczyć Produkt tak, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu.
- Sprzedający nie odbiera zwrotnych paczek wysłanych przez Zamawiających za pobraniem.
- Sprzedający zobowiązuje się ustosunkować do każdej reklamacji niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia
- Koszty związane z reklamacją (np. odesłanie towaru) ponosi Sprzedający w przypadku uznania reklamacji. W przeciwnym razie, koszty te ponosi Zamawiający.
- Zamawiającemu przysługuje prawo złożenia reklamacji na usługi elektroniczne na zasadach opisanych w niniejszym rozdziale.
- Zamawiający może dokonać wysyłki korzystając z przygotowanego formularza pod adresem https:/asnatury.pl/zwrot po zapoznaniu się z Polityką zwrotów
§ 11
NEWSLETTER
- Przedmiotem usługi Newsletter jest okresowe (w terminach ustalonych przez Sprzedającego) przesyłanie przez Serwis w formie listów elektronicznych na podany przez Zamawiającego adres poczty elektronicznej informacji, w tym Informacji handlowej, zawierającej w szczególności ofertę marki Sprzedającego, a także o nowych kolekcjach, niektórych aktualnych promocjach oraz może zawierać inne wiadomości dotyczące marki Sprzedającego oraz marek współpracujących, w tym opinie, materiały prasowe, artykuły, informacje o działaniach marki Sprzedającego i marek współpracujących, itd.
- W celu rozpoczęcia świadczenia usługi Newsletter, wymagane jest wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowych przez Zamawiającego. Wyrażenie zgody następuje poprzez udostępnienie swojego adresu e – mail w odpowiednim polu w Serwisie internetowym lub zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a oraz jej potwierdzenie poprzez kliknięcie „Zapisz” (moment rozpoczęcia świadczenia usługi Newslettera).
- Usługa Newsletter świadczona jest od momentu rozpoczęcia świadczenia usługi Newslettera przez czas nieoznaczony (nie wcześniej jednak niż momencie, w którym Sprzedający udostępni Newsletter i nie dłużej niż do momentu zakończenia Usługi Newsletter przez Sprzedającego).
- Zamawiający ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, rezygnacji z dalszego świadczenia usługi Newsletter. Rezygnacja odbywa się poprzez wysłanie żądania w tym zakresie na adres: []lub poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdym Newsletterze przesyłanym do Zamawiającego w formie wiadomości e – mail.
§ 12
OCENA PRODUKTU
- Sprzedający umożliwia Zamawiającym wystawienie oceny Produktom w Sklepie Internetowym.
- Wystawienie oceny jest dobrowolne i może być dokonane przez Zamawiającego każdorazowo po dostarczeniu Zamawiającemu Produktu.
- Ocenę może wystawić każdy Zamawiający, który kupił Produkt za pośrednictwem Serwisu Internetowego i otrzymał wiadomość e-mail z indywidualnie wygenerowanym linkiem do dokonania oceny. Tylko zweryfikowani Zamawiający mogą wystawić ocenę o Produkcie kupionym w Sklepie Internetowym.
- Wystawienie oceny nie jest możliwe dla osób, które nie dokonały zakupu Produktów w Sklepie Internetowym.
- Ocena może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów.
- Zamawiający, po dostarczeniu Produktu, otrzymuje wiadomość e-mail z prośbą o wystawienie oceny oraz linkiem do dokonania oceny. Wiadomość z linkiem do oceny jest wysyłana na adres e-mail Zamawiającego podany przy zawarciu Umowy.
- Oceny dokonywane przez Zamawiającego będą publikowane w Sklepie Internetowym. W ramach funkcjonalności opisanej w ust. 1, Serwis umożliwia publikowanie opinii o Produktach, komentarzy, wypowiedzi czy innych informacji opisowych stanowiących subiektywną ocenę o Produkcie.
§ 13
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
- Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
- Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie za art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
- Komisja Europejska udostępniła również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http:/ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Postanowienia powyższe dotyczące rozstrzygania sporów stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
§ 14
KONTAKT
W przypadku jakichkolwiek pytań, wątpliwości, opinii i uwag należy się kontaktować pod numerem +48 577 55 00 45 (koszt połączenia wg taryf operatorów) lub wysłać e-mail za pomocą formularza w zakładce „Kontakt”.
§ 15
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Sprzedający może zbierać informacje i dane podane przez Zamawiających dobrowolnie, w tym:
- wprowadzone w formularzu Zamówienia i Rejestracji Konta w Sklepie,
- dane zapisywane na urządzeniach końcowych (pliki cookies).
- Sprzedający może także zapisywać informacje o parametrach połączenia jak adresy IP w celach technicznych, związanych z administracją serwerami oraz do zbierania ogólnych, statystycznych informacji czy też w celach bezpieczeń
- Dane osobowe zbierane przez Sprzedającego są przetwarzane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Administratorem tak zbieranych danych osobowych jest Sprzedają
- Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu realizacji Zamówienia Zamawiającego, świadczenia Usług elektronicznych, oraz przesyłania Zamawiającym informacji handlowych.
- Dane osobowe Zamawiających będą przechowywane przez okres funkcjonowania Sklepu.
- Zamawiający ma prawo przenoszenia danych. Dane mogą być udostępniane podmiotom trzecim realizującym niektóre usługi związane z realizacją Zamówienia, a w szczególności z realizacją dostawy, realizacją płatności, badaniem poziomu satysfakcji Zamawiającego w Sklepie.
- Sprzedający zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu ochrony przekazanych mu danych Zamawiają W tym celu stosuje wymagane prawem środki techniczne, w tym o charakterze fizycznym i organizacyjnym, zapewniające ochronę przetwarzanych danych.
- Każdy Zamawiający ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Zamawiający ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania jego danych, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody na przetwarzanie danych nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
- Zamawiającemu w związku z ujawnionymi nieprawidłowościami lub naruszeniami w zakresie przetwarzania przez Sprzedającego danych osobowych przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych .
- Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na Stronie Internetowej w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa.
- Załączniki do niniejszego Regulaminu stanowią jego integralną część.
- Sklep internetowy zastrzega sobie prawo przeniesienia części lub całości praw i obowiązków wynikających z Regulaminu na osobę trzecią lub zawarcia odnośnie nich umów podwykonawstwa, na co Zamawiający wyraża zgodę poprzez związanie się
- Sklep internetowy zastrzega, że Serwis oraz zawarte w nim treści, elementy graficzne, logotypy, rozwiązania nawigacyjne, wybór i układ prezentowanych w ramach Serwisu treści stanowią przedmiot praw wyłącznych Sklepu internetowego. Wszelkie ich kopiowanie, dystrybucja i inny użytek bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego jest zabroniony.
- Zmiana danych teleadresowych Sklepu internetowego, zmiana danych Sklepu wynikająca ze zmiany formy prawnej prowadzenia przez niego działalności nie stanowi zmiany Regulaminu.
- Sklep internetowy poinformuje Zamawiającego o zmianach danych teleadresowych na 7 dni przed ich dokonaniem, a o zmianach wskazanych w ust. 4 niezwłocznie, gdy staną się prawnie skuteczne.
- Jeżeli jakakolwiek część Regulaminu okaże się nieważna lub nieskuteczna w świetle przepisów obowiązującego prawa należy tę część interpretować w taki sposób, by była ona zgodna z prawem właściwym i odzwierciedlała w najbardziej zbliżonym jak to możliwe zakresie intencje danego zapisu. Pozostałe części Regulaminu pozostają w pełnej mocy i są w pełni skuteczne.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów wynikających Umowy jest prawo polskie. Wszelkie spory wynikłe z Umowy, których stronom nie uda się w pierwszej kolejności rozwiązać ugodowo, podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sklepu.
- Sklep internetowego ma prawo w każdym czasie zmienić Zamawiający jest związany nową treścią Regulaminu w przypadku wyrażenia zgody na jego treść.